E-book Voeding & Prestatie

In dit e-book wordt de basistheorie over inspanningsfysiologie en sportvoeding uitgelegd. Het e-book bestaat uit 25 bladzijdes met daarin informatie over de rol van voeding in het lichaam. Het bevat geen kant en klaar plan met voedingsschema's, maar achtergrond informatie waardoor het makkelijker wordt om zelf bepaalde keuzes te maken. 

 

Lees de inhoudsopgave hiernaast en het voorwoord hieronder om meer informatie te krijgen over de inhoud!

€ 19,95

 

Voorwoord

Dit e-book is bedoeld voor sporters en trainers die meer willen weten over de rol van voeding in gezondheid, prestatie en herstel. Het is geen kant en klaar voedingsschema dat je zo kan overnemen, het doel is juist om jou als lezer voldoende informatie te geven zodat je zelf leert om geïnformeerde keuzes te maken.

 

Het e-book begint met een gevatte en versimpelde uitleg over de verschillende energiesystemen van het lichaam en hun rol tijdens inspanning. Deze informatie is belangrijk om uiteindelijk te kunnen begrijpen waarom bepaalde voeding bij kan dragen aan een verbetering van de prestatie. Hierna volgt een uitleg over de verschillende stoffen waar voeding in kan worden opgedeeld, zodat je kan begrijpen waarom sommige voedingskeuzes in bepaalde situaties ‘beter’ zijn dan andere. 

 

Ook de energiebalans is een belangrijk onderdeel van het gehele plaatje om te begrijpen wat de effecten van voeding op ons lichaam zijn. Je vindt eerst een uitleg over wat de energiebalans inhoudt, waarna je zult leren hoe je aan de hand van wetenschappelijk opgestelde formules een schatting kan maken van jouw dagelijkse energie-inname en energieverbruik. 

 

Eerst zal de basis van gezonde voeding uitgelegd worden, waarmee wij proberen te zorgen dat de lezer begrijpt waarom het voedingscentrum bepaalde aanbevelingen doet. Vervolgens zal worden uitgelegd waarom voor sporters met een hoog inspanningsniveau andere normen gelden. Wat voor een gemiddeld persoon ‘ongezond’ is, kan voor een sporter noodzakelijk zijn. Pas als de basistheorie behandeld is, komen timing en supplementen aan bod. Dit boek is ook voorzien van praktische informatie, zodat de kennis direct kan worden toegepast. Denk hierbij aan voorbeelden van maaltijden, tabellen met inhoud van bepaalde voedingsstoffen en praktische tips. 

 

Als afsluiter vind je aan het einde van dit E-Book een A4 pagina met concrete praktische aanwijzingen die volgen uit de besproken theorie. De meeste dingen zullen al zijn genoemd ervoor, maar hier vind je ze op een duidelijke manier naast elkaar verwerkt. Als je vergeet waarom sommige dingen er staan, kun je altijd terugbladeren naar het desbetreffende onderdeel.

 

Na het lezen van dit compacte e-book heb je alle basisinformatie die nodig is om voor jezelf bepaalde voedingskeuzes te maken die bijdragen aan je sportprestaties. Elke sporter heeft echter net andere behoeften en iedereen reageert anders op verschillende voedingsmiddelen. Het blijft belangrijk om goed uit te zoeken welk voedingspatroon voor jou optimaal werkt in combinatie met je doelen binnen de sport.